План заходів на осінні канікули 2021- 2022 н.р.
№ |
Назва заходу |
Клас |
Дата проведення |
Відповідальні |
1 |
День України Онлайн-подорож «Моя Україна» |
1-4 кл. |
25.10 |
Кл. керівники |
Віртуальна подорож «Визначні місця України» |
5-9 кл. |
25.10 |
Кл. керівники |
|
2 |
День природи Екскурсія до осіннього лісу. Ігри та розваги на свіжому повітрі. |
1-9 |
26.10 |
Кл. керівники |
3 |
День спорту Веселі старти |
1-4 кл. |
27.10 |
Кл. керівники |
Турнір з волейболу та малюкболу |
5-9 кл. |
27.10 |
Яківець І.Я. |
|
4 |
День історії Заходи до Дня визволення України від фашистських загарбників |
1-9 кл. |
28.10 |
Рощук С.А. Кл. керівники |
5 |
День здоров’я Пізнавально-розважальний програма «Подорож у країну Здоров’я» |
1-9 кл. |
29.10 |
Гупало Т.В. Кл. керівники |
Методична проблема з питань виховання, над якою працює педагогічний колектив школи
у 2021 – 2022 навчальному році
«Виховання громадянина, патріота своєї Батьківщини»
ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ВИХОВНОЇ РОБОТИ:
Правове виховання. Громадянське виховання. Моральне виховання. Художньо-естетичне виховання.
Трудове виховання. Екологічне виховання. Фізичне виховання.
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ВИХОВНОЇ РОБОТИ
Правове виховання :
- прищеплення поваги до прав та свобод людини і громадянина;
- виховання поваги до Конституції, законів України, державних символів
(Герба, Прапора, Гімну);
- засвоєння основ державного, трудового, цивільного, сімейного і кримінального права;
- виховання поваги до прав і свобод інших людей;
- формування активної протидії випадкам порушення законів
Громадянське виховання:
- формування потреби та уміння жити в громадянському суспільстві;
- виховання громадянського обов'язку перед країною, суспільством;
- виховання любові до рідного краю, свого народу, держави;
-; виховання шанобливого ставлення до національних святинь, української мови, історії та культури
- формування культури міжетнічних і міжнаціональних відносин;
Моральне виховання:
- формування в учнів основ загальнолюдської і народної моралі: порядності, тактовності, співчуття, милосердя, доброти, чесності, гуманності, толерантності та інших доброчинностей;
- виховання поваги до батьків, духовної єдності поколінь;
- виховання почуття власної гідності;
- виховання культури поведінки.
Художньо-естетичне виховання:
- формування системи знань про світову культуру і мистецтво;
- розвиток естетичних потреб і почуттів;
- розвиток художніх здібностей і творчої діяльності;
- готовність будувати власне життя за законами краси.
Трудове виховання:
- вироблення свідомого ставлення до праці ;
- формування трудових навичок та умінь;
- розвиток потреби в творчій праці;
- виховання підприємливості ;
- виховання почуття господаря й господарської відповідальності;
Екологічне виховання:
- формування розуміння необхідності гармонії людини з природою;
- засвоєння знаннями про природу рідного краю;
- виховання почуття відповідальності за природу як національне багатство, основу життя на землі;
- формування готовності до активної екологічної діяльності;
Фізичне виховання:
- пропагування здорового способу життя;
- виховання відповідального ставлення до зміцнення власного здоров'я і здоров'я інших людей;
- формування усвідомлення учнями ролі фізичної досконалості у гармонійному розвитку особистості
- забезпечення повноцінного фізичного розвитку дітей ;
- формування навичок санітарно-гігієнічних норм, режиму дня та харчування.
Важливе місце у системі виховної діяльності школи посідає управління навчально-виховним процесом. У нашій школі- це чіткий розподіл обов’язків між адміністрацією, всіма членами педагогічного колективу, використання ініціативи громадських організацій, залучення учнівського самоврядування.
Основні принципи побудови виховної системи:
- принцип перший — «не зашкодити» (збереження психологічного та фізичного здоров’я дитини, що, на нашу думку, є найважливішим у навчально-виховному процесі);
- принцип другий — духовна насиченість шкільної життєдіяльності дітей. Не піддаючи сумніву значення знання у становленні особистості, ми впевнені в тому, що якість знань, цінність ідей, думок і діяльності людини, що виникають на базі знань, зумовлюється не тільки істинністю знань, але їх духовною насиченістю. Виховання особистості неможливе без виховання емоцій та естетичної свідомості;
- принцип третій — ставлення до дитини як суб’єкта власного розвитку реалізується через принципи педагогіки співпраці, толерантності, підтримки, які спрямовані на самостановлення індивідуальності;
- принцип четвертий — індивідуальний розвиток педагогів. Учитель теж повинен розвиватися, удосконалювати свою професійну компетентність, педагогічну майстерність.
Аналізуючи стан виховної роботи варто сказати, що пріоритетними на сучасному етапі є:
- використання сучасних інформаційних технологій в управлінській діяльності та в навчально-виховному процесі школи;
- збереження морального, фізичного та психічного здоров’я підростаючого покоління;
- виховання патріотизму, громадянських якостей особистості;
- розвиток у дітей творчих здібностей, підтримка обдарованих дітей.
Стратегія роботи на майбутнє - це дитина, яка повинна бути насамперед здоровою, володіти сучасними технічними засобами комунікації, зорієнтованою на професійне самовизначення, уміння робити вибір, знати та поважати закон, знати права свої та чужі.
Основні завдання виховної роботи на 2013 – 2014 навчальний рік
1. Формування в учнів національної свідомості, патріотизму, любові до свого народу, до України, активної громадянської позиції, готовність до участі в процесах державотворення, відданості у служінні Батьківщині.
2. Формування політичної та правової культури, виховання поваги до Конституції України, законодавства, державної мови та державних символів України.
3. Забезпечення духовно-морального розвитку учнів, запобігання негативному впливу на свідомість учнів інформації, що містять бездуховність.
4. Впровадження в суспільну свідомість переваг здорового способу життя, формування національного культу соціально активної, фізично здорової та духовно багатої особистості.
5. Формування в учнів екологічної культури, виховання причетності й відповідальності за збереження і примноження природних багатств.
6. Формування в учнів основ естетичної культури, організації дозвілля учнів, пошук його нових форм.
7. Підвищення пріорітету загальнолюдських цінностей, виховання морально етичних засад поведінки і світогляду учнів.
8. Формування в учнів свідомого ставлення до власного здоров'я, навичок безпечної поведінки. Вироблення гігієнічних навичок у праці, навчанні, побуті та відпочинку, статевому вихованні.
9. Задоволення потреб учнів у професійному самовизначенні; розвиток здатності до самостійного життєвого вибору.
10. Активізація роботи учніівського самоврядування, залучення учнів до усвідомленої і систематичної участі у вирішенні важливих питань життя класу та НВК.
Пріоритетним у виховній роботі школи є:
- реалізація особистісно орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі;
- залучення молоді до національної та світової культури;
- збереження морального та фізичного здоров’я підростаючого покоління;
- виховання патріотизму, громадських якостей особистості;
- забезпечення педагогічних умов для соціалізації школярів, виховання в них життєвої компетентності.
Для реалізації цих завдань розроблений план виховної роботи навчального закладу та окремі плани, які були затверджені на засіданні педагогічної ради школи. Ці плани охоплюють всі напрямки виховання, які передбачає програма «Основні орієнтири виховання учнів …» та включають у себе календарні, традиційні шкільні свята, заходи, конкурси, районні заходи щодо втілення національної програми «Молодь України», «Комплексної програми профілактики злочинності і бездоглядності», «Програми профілактики ВІЛ-інфекції», заходи щодо зміцнення моральності та утвердження здорового способу життя та відповідальності за долю України; організація виховної та позакласної роботи в школі.
Модель виховної системи школи http://shernoglasovka.ucoz.ua/model_vikhonoji_sistemi_chornoglazivskoji_zagalnoo.pptx
План виховної роботи школи http://shernoglasovka.ucoz.ua/plan_vikhovnoji_roboti.docx
2014-2015 навчальний рік
З методичними рекомендаціями з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2014/2015 навчальному році можна ознайомитися у листі Міністерства № 1/9-376 від 25.07.2014.
Лист Міністерства №1/9-388 від 01.08.2014 "Про проведення Першого уроку у 2014/2015 н. р."
Лист Міністерства №1/9-412 від 13.08.2014 "Про проведення Уроків мужності"